През 2020 г. Nespresso обяви пускането на пазара на първите капсули за кафе, изработени от 80% рециклиран алуминий, като част от продължаващото пътуване на компанията към кръговрат, като се стреми да намали до минимум отпадъците и да увеличи до максимум повторната употреба на материалите за продуктите. Този ход следва непосредствено въвеждането на нови кутии за кафемашини в напълно рециклируеми опаковки, изработени от 95% рециклиран материал.
„Непрекъснато се предизвикваме да подобрим устойчивостта и кръговия характер на нашите операции, включително начина, по който се снабдяваме, използваме и рециклираме материали. Постигането на 80% рециклиран алуминий в нашите капсули е важен етап и нещо, за което работихме усилено заедно с нашите доставчици“, каза Жером Перес, ръководител на отдела за устойчивост на Nespresso.
Защо алуминий?
Алуминият е рециклируем материал и е един от най-широко използваните в света. Рециклираният алуминий изисква по-малко енергия за производство, отколкото един първичен продукт, така че е подходящ за използване в кръгов бизнес модел. Алуминият също така оптимално защитава свежестта и ароматите на висококачественото кафе, като осигурява перфектна бариера срещу кислорода, светлината и влажността. Поради тези причини Nespresso винаги използва алуминий за своите кафе капсули. Изработена от по-тънко алуминиево фолио, всяка нова капсула се произвежда с 9,2% по-малко алуминиев материал и следователно е с 8% по-лека.
До края на 2022 г. Nespresso има за цел сериите Original и Vertuo капсули да бъдат изработени от рециклиран алуминий.
Пускането на капсулите следва въвеждането на нови напълно рециклируеми кутии за машините Nespresso, изработени от 95% рециклиран материал. Целта е до края на 2022 г. всички Nespresso кафемашини да се продават в тази нова опаковка. „Тези нови инициативи доближават Nespresso до създаването на по-кръгов бизнес модел“, каза Жером Перес. „Ще продължим да работим за увеличаване на дела на рециклирания алуминий в нашите капсули за кафе и за повишаване на процента на рециклиране на използваните капсули, като улесним максимално клиентите си при рециклирането им.“
Увеличаване на дела на рециклиране
Nespresso също така достигна глобално ниво на рециклиране от 30% и ще продължи да работи за увеличаването му. От 2014 г. насам, компанията е инвестирала над 185 млн. швейцарски франка в програмите си за рециклиране в световен мащаб, като има над 100’000 пункта за събиране на капсули в 53 държави.
„Участието на потребителите е от основно значение за успеха, така че сме изключително благодарни за ентусиазма, който нашите клиенти показаха при постигането на настоящия ни процент на рециклиране. Сега се стремим да надградим тази положителна инерция. Ще продължим да полагаме усилия за насърчаване на рециклирането сред потребителите, като работим за постигане на крайната ни амбиция да рециклираме всички наши капсули“, каза Перес.
Рециклирането е колективно усилие, а повишаването на процента на рециклиране зависи от четири ключови елемента:
- По-нататъшно засилване на комуникацията с потребителите с цел повишаване на осведомеността и стимулиране на участието;
- Работа с властите за интегриране на рециклирането на капсули в колективните схеми за рециклиране;
- Увеличаване на броя на пунктовете за събиране;
- Включване на други производители на порционирано кафе в схемата за рециклиране, за да се подобри наличността и достъпността на рециклирането на алуминиеви капсули.
„Тези инициативи са неразделна част от постоянния ангажимент на Nespresso за отговорно използване на алуминия. Ще продължим да работим заедно с нашите партньори за използването на алуминий, отговарящ на стандарта на Инициативата за управление на алуминия (ASI) за отговорен и устойчив алуминий, независимо дали той се добива от боксит или от рециклиран материал“, заключи Жером Перес.
Ключови моменти в пътя на Nespresso към рециклирането и устойчивите опаковки
През 1991 г. Nespresso стартира първата си система за рециклиране, която сега разполага с глобална мрежа от над 100 000 пункта за събиране на капсули в 53 държави. От 2009 г. насам достъпът на потребителите до възможности за рециклиране се е увеличил от 24,3% до около 91% през 2019 г.
От 2009 г. насам Nespresso работи с Международния съюз за защита на природата (IUCN) и други заинтересовани страни за създаване на устойчива и отговорна верига за създаване на стойност от алуминий. Това доведе до създаването през 2012 г. на Инициативата за управление на алуминия (ASI), която разработи първия стандарт за устойчив и отговорен алуминий.
Nespresso работи с други марки, като Caran d’Ache, Victorinox и съвсем наскоро Vélosophy, която се завръща през май 2020 г., за създаването на емблематични предмети, използващи рециклирани капсули, които вдъхват „втори живот“ на алуминия и подчертават ползите от рециклирането.
През 2018 г. Nespresso обяви, че ще бъде първата компания, която ще се снабдява с устойчив алуминий, отговарящ на стандарта ASI, чрез партньорството си с Rio Tinto. Компанията работи, за да гарантира, че цялата ѝ верига е в съответствие със стандарта.
През 2019 г. Nespresso покани други производители на порционно кафе да се присъединят към програмата за рециклиране, за да подобри наличността и достъпността на рециклирането на алуминиеви капсули, като първите партньори, които се включиха, бяха JDE във Франция и Café Royal в Швейцария.
Някои от машините Nespresso включват рециклирани пластмаси след потребление (PCRP) и Nespresso непрекъснато търси нови начини за увеличаване на рециклираните материали, използвани в производството им. През март 2020 г. Nespresso пусна на пазара нова външна опаковка за своите кафе машини, която е 100% рециклируема и е изработена от 95% рециклиран материал.